Thursday, June 30, 2011

Facebook

Facebook... when we talk abour facebook...mcm mcm reaksi kita akan terima... betapa besarnya pengaruh facebook dalam kehidupan seharian facebook.... boleh dikatakan hampir semua kawan kawanku ada facebook... ada apa dengan Facebook sebenarnya....erm.. bagi aku facebook nih mcm sambal belacan.. penyedap makanan... penghibur suasanalah kiranya... kita boleh tulis apa sahaja tanpa ada sekatan.. kita boleh meluahkan apa sahaja yang kita rasa tidak kiralah yang baik atau yang buruk.. Facebook juga pernah menemukan jodoh.. tidak kurang jugak facebook yang menyebabkan rumah tangga berantakan... berhantu ker Facebook nih...?


erm.. Facebook boleh buat duit???? ya... yang nih memang banyak ku dengar..walaupun aku sure gambar duit yang dorang tunjuk tur..duit bohong jer kan...hahahahha tulah ragam manusia berfacebook...share apa sahaja di wallnya dengan harapan ada yang membaca kemudian like.. mungkin kemudian comments...

setelah hampir 2 tahun (mungkin lah.. tak ingat sangat dah) aku ber facebook nih.. dalam minggu nih..aku membaca semula post post lama di wallku... banyaknya yang aku kongsikan.. kongsi pengalaman..kongsi gambar...kongsikan perasaan..kongsikan ilmu... wishing birthday kawan kawan...showing love and appreciation..yaps banyak sekali yang dikongsikan di Facebook...sampai terpikir..sampai bila kau akan terus menulis dan berkongsi rasa untuk tatapan umum...mungkin selagi ada rasa dan selagi ada ilmu..aku terus menulis..terus berkongsi... owh back to topic.. facebook... aku tak pasti sama ada setiap orang perasan atau tidak.. apa sahaja yang kita kongsikan di FB nih satu dunia boleh baca... i just wonder..apalah yang anak-anak kita akan rasa 10 years from now bila dia baca Facebook mak bapak dorang yang asyik dok maki hamun orang di FB...did u think that..apa perasaan anak-anak tur agaknya yer...memang betul.. tangan masing - masing.. suka hatilah nak tulis apa pun.. tapi sekurang-kurangnya gunakan sedikit kelebihan akal yang tuhan bagi untuk berfikir baik dan buruknya.. jangan astik ikut perasaan.. biar akal di hadapan untuk menguasai nafsu... tapi masih masing ada hak untuk mengukapkan apa sahajakan.. sebagai pembaca.. aku kenelah menghormati hak setiap individu.. iye hormat..


erm.. ada satu lagi yang aku tak tahan mengenai FB nih...pagi di wall.."abang i love you"..petang di wall "ayang sayang abang"..malam di wall..."abang miss u like crazy" ya ampun....ndak ada benda lain ka yang mau dikongsi..my goodness setiap masa benda yang sama anda tulis....dan yang pelik tur setiap kali itu jugak pasti ada kawan kawan yang like plak.. orang yang sama like di semua wall status...semabuk mana pun anda sedang Hangat ker hangit bercinta..janganlah buat pembaca lain rasa mual..ada kalanya aku rasa nak block jer budak budak yang mabuk mabuk cinta nih ..tapi apa kandaya sebab sifat hormat itu masih sangat menebal dalam diri.. aku layankan jerlah....hahahahhahah did i sound jeles? ntah jeles ker mcm tur...i dont think so..cuma aku berharap perkongsian itu biarlah ilmiah sikit..kalau tak ilmiah pun aktiviti harian ker... kan..daripada dari pagi ke malam 24-7 bercakap i love u .. ilove u... i love...... at the end nanti korang pun ada cakap.. ada aku kesah..hahahahhaa.. jawapan aku memang aku kesah... i care... i care what my friends do... because u are my friends.. kalau korang tak nak aku kesah kat korang.. korang block jerlah aku dalam FB korang.. then i will start do not care of u.....



Owh satu benda yang aku paling benci kat FBnih... game dia.. hahahahha kawan kawan mana yang hantar request game game mcm mcm jenis binantang tur kan.. angry birds lah.. farm ville lah.. ntah apa apa lagi tur.. erm.. secara jujurnya aku block dah semua application tur.. aku tak suka main games online nih..... tak taulah nape.. dari dulu memang dah tak suka.. aku ngantuk kalau main games..pelikkan..?? nak buat mcm mano...aku suke main sudoko jer...hahahhaha



erm....banyakkan pengaruh FB nih dala kehidupan..dimana saja berada.. orang akan update status.. di kedai malam.. di plaza tol.. di toilet.. ntah di mana mana sahaja.... facebook sana sini..sebelum tidur tgk facebook.. terjaga dari tidur pun update facebook ( aku lah tur) ..lapar pun cakap kat facebook.. ngantuk ngadu kat facebook.. hahhahahaha facebook..facebook.. sometimes i think im addict to u.. Facebook are u drugs????




You are what you think....

You are what you said...

You are what you write...


No comments: