Wednesday, June 22, 2011

Kebenaran

Menyimpan kebenaran adakala terlihat bodoh
tetapi rupanya menyatakan kebenaran itu lebih menyakitkan..
Pesan Ibu, berkata-katalah yang benar walau menyakitkanmu
Kerana Hanya kebenaran mampu membuat kamu bahagia.....
Tetapi kenapa setelah kebenaran yang diungkap
terasa lebih menyakitkan...

Sakitkah aku??
Di setiap terjaga & tidurku memikirkankamu
Di setiap kerja & ibadah mengenangkanmu
Di setiap lagu dan puisi terbayang wajahmu
Kenapa kau tak pernah hilang
Lelah hati menyeksa diri
sampai kapan harus jadi begini...
menanti yang tidak pasti..
Hati...bantu kawanmu yang lemah ini
Jangan biarkan kawanmu ini merasai kesakitan lagi...
Akal.. Berhentilah berharap....
Hilangkan bayangnya di setiap rasa kehidupan kawanmu
Kawan.. aku lelah dengan deras perasaan
Mencari permata diantara kaca

Ya Maha Pemurah Lagi Maha Mengasihani
Jangan biarkan aku terus di sakiti
Aku perlu rahmatmu...
Andai diri ini tercipta untuknya
permudahkan urusan kami...
Bukakanlah pintu-pintu kasih sayangMu...
Andai dia bukan milikku...
Hilangkan derita lara di hati...
Jangan biarkan HambaMu terus hanyut dalam gelombang perasaan....

Aku percaya segalanya bukan kebetulan..
Kami berjumpa kerana rahmatMu
& Biarkan kami pergi dengan RahmatMu jua..

Ya Rahman.. Ya Rahim
Ajarkanku tentang sabar & ikhlas..
Kerana jodoh itu rahsiaMu..
Ajarkan padaku adakah ini rasa cinta atau hanya rasa ingin memiliki...
Jika jodohnya Mesir dengan sungai nil..
Jodohnya aku adalah rahsiaMu....

No comments: